Saturday, January 16, 2010

.....:RINDU:........

Rindu...
perkataan tu la yang aku selalu sebut sekarang neh...
aku rindu suami ku...
lambatnya abang balik..

Aku dah lama xupdate blog..
rasa malas sgt2
Xmacam masa mula2 ada blog, ari2 aku rasa nk update
tapi sekarang ni, nk update sebulan skali pn aku rasa malas
hahahahaa....

Niat nk update tu ada...
tp bila dah bukak blog, aku sibuk dok baca blog orang lain
tapi, blog kak di aku xpenah miss bace..
mmg tiap2 pagi2 bnda tu dulu ak bukak, cerita kak di slalu aje wat ak gelak sensorang...hakhak

Ok..sekarang ni aku dah rajin ckit nk masak...
biasalah...nk pikat perut suami kan..
Masakan pertama aku untuk suami aku ialah kuey teow grg...
ok la..not bad...wahh..bujet tu...xpe2..
pastu bnyk gak la aku masak,
paling best ialah aku watkan dia nasi ayam
masa tu, kat umh mertua, and ari tu sume xde kat umh sbb blk kampong. Tinggalah kami laki bini kat umh tu.. dah tgh hari tu, aku masuk dapor nk tgk nk masak ape ntok laki aku,
sbb dapur umh org kan, kita xbiasa...
so aku godek2 tenet..aku nmpak nasi ayam yg sgt best dlm gambr tu,,
ok ckp kt hubby aku, "bang, nk nasi ayam x?"
dia ckp ok je..ak pn list brg2 ntok dia p beli, sbb ak malas ikut hakhak...
Dah dia balik tu, ak pn masak la kat dapor...dh siap perap ayam, ak suh abg goreng ayam tu, sbb ak nk siapkan sambal n kicap...

Dekat sejam...sume dah masak...
Wahhhhh!!!memang marbelesss...
bukan nk puji diri sndiri..tp mmg hubby ckp cam tu...:p
Dia makan mmg bnyk, kami makan dalam kul 2.30pm...
Dah mkn lepak2 tgk tb...rehat2 jah..
kul 4 dia mkn plak...hahahaa...

Ni dia nk blk ni, dah siap order dah nk nasik ayam...
Ikan singgam, petai rebus ( dia mmg peminat petai yg tegar), budu,
ada gabungan 3 tuh..mmg xbangun dia pas tuh..

Aku xsuka petai...busuk...tapi laki dah suka..redhaaaa je la...
Xnk wat kang, lawan laki plak kan..

Missshhh u babe...:(
Cepat la blk ekh....



***Gambar masakan nasi ayam xde...sbb terlmpau xsabar nk makan smpai lupa nk snap...huhuhu

No comments:

Kari Tulang Noxxa

Ok, alang- alang ada mood nak update blog, kita update la.. hahaha Hari cuti je, keje aku memang memasak je la.. sebabnya aku suka makan, ...