Wednesday, December 17, 2008

tekanan...sedeh...benci..geram....

aku sedey...
aku tekanan...
aku da lama xmenangis...
last aku menangis masa aku gaduh dgn bf aku yg dulu, tu pun sebab dia hina aku...
tapi semalam aku menangis...
aku da tahan dah...xnak nangis...xnak bf aku nampak aku lemah...
tapi aku xtahan..setelah aku wat2 senyum depan dia...
akhirnya aku xdapat tahan air mata nie merembes keluar..diikuti dengan hingus pn merembes keluar sekali...

Semalam aku kena marah...aku xtahu aku da wat salah...SIYESSSS aku xtaw...aku kan baru, so banyak benda aku nak belajar, explore sendiri, aku xtaw plak tindakan tu dah wat semua org prob..sape suruh xde org trainning aku?????aku kan da xpndai java, masa iklan keje nie, xde pn ckp kena EXPERT JAVA!!!! aku taw php je...aku sangat geram!!!!!
Dah la kat sini aku sesorang, nasib baik la bf aku ada...semalam aku da nk enjoy, tak nak pikir prob..so aku ajak en tashrif g sunway, sebab aku tensen, dia plak nak g summit sebelah opis nie je, lagi la aku tensen, nmapk opis aku, dia xnak g sunway sebab jam teruk..memang aku taw, kat subang nie la raja segala jam, tapi abg taw x gee tensen???? May b xnampak sebab gee gelak2, senyum2 je kan.. Tetibe je aku diam...aku rasa nk balik kampung...nk balik umah...lajuuuuuuuuuuuuuu je air mata aku kuar...masa tu aku nampak bf aku cuak giler..dan2 dia ajak g sunway...tak bang...gee bukan nk sangat g sunway...tapi gee tensen ngan keje...pas tu dia peluk aku..aku menangis puas2!!!!abis baju dia lencun ngan air mata ngn hingus aku..Aku mengadu la kat dia, memang selama nie aku jenis pendam..aku xtaw la nk mengadu mcm mane...dia suruh aku sabar...dia pn xnak tgk aku susah...dia suruh aku resign..surat resign dia watkan..(baru je td dia emailkan surat tu..tq abg..)
Lepas aku nangis..dia bawak aku g makan..dia tanya nk mkn ape..aku xtaw, aku ckp xde selera...dia g bank, amik duet..dia nk kasik aku 50, wat duet belanja, aku ckp xnak...dia da banyak habiskan duet..aku ckp duet aku ada lg...So masuk summit..tetibe tekak aku nk mkn stik..tapi kat situ xde..so dia pn suggest makan prosperity je...AKU MAKAN PROSPERITY TAW BLISS...pas makan tu, trus balek....

Sampai umah tu, tgk tb jap, pas tu mandi, main game the sim2...Best r the sims 2 Deluxe neh..ada kete...hahahaha...pas men game, en tashrif call..gayut jap je, sebab aku penat, dia pn penat.. Masa borak ngn dia pn aku nangis gak..sambung nangis td...hakhak..gee sayang abang..sayang sangat2...

Bangun pg tadi..mata aku bengkak, angkara menangis semalam..pas tu td ada org tu marah aku lagik, pasal hal semalam la...AKU DA TAW LA NGOKKKKKKK...geram aku, rase mcm nk hempuk je pc kat atas paler dia..dia ckp aku wat diam je...pas tu dia blah...huahuahua...

26 nie aku tunang, n 26 nie gak keputusan KPLI bf aku kuar..kalo dia dapat kpli, aku pn stop keje...dia yg suruh, sbb dia xnak aku sesorang kat cni..baik kan dia...sentiasa jaga aku, jaga perasaan aku, makan pakai aku...gee sayang abg...SUMPAH!!!!...

k la...nk sambung wat keje...

9 comments:

eiffelz said...

wahh...entry yg panjang.. tp aku nampak satu ayat je gee...

"AKU MAKAN PROSPERITY...."

muahaha sedap kan...sedap kan...
:wink:

pasal tekanan keje tu...biasa la kena marah..biasa la buat salah.. jgn take serious sgt okeh..

anggap la tu semua sebahagian dari proses pembelajaran..and sentiasa belajar dari kesilapan..

be tough!

Anonymous said...

epe..kalo ko nampak satu perkataan posperitibeger..aku cuma nampak satu perkataan peluk..huhuhu

tetiba aku rs tingin nak peluk seseorg..camne neh ek..muahahaha

gee--siannye kene marah..aku penah kene marah ngn pengetua aku..pengetua aku pompuan okk..die bebel aku pasal dak kelas yg aku jaga pecahkan cermin tingkap..bkn salah aku ok..salah budak tu...tp die bebel aku..lama bena die bebel..last2 sampai mata aku panas..aku nangis tersedu2 depan die..haa ambik ko...baru die nak gabra tgk aku menangis mcm budak tadika mintak basuh berak..tersedu2 tu... sbb rs terkilan sgt kene marah mcm tu skali..takat nasihat n beri tunjuk ajar tu dah la..xyah la nak marah2 tinggi2kan suara..tunjuk muka mcm beruang kutub...kan kan..

apa2 pon moga tunang gee dpt masuk kpli...seangkatan la ngn aku nanti..ko pun..kalau berminat..apply la..mintak jd cikgu pendidikan jasmani..sbb cikgu pendidikan jasmani sgt kurang..ok..

MrsSerih said...

epe- beger tu mmg sedap...lembut je daging dia..mmg berbaloi la dgn harga dia kan..
kalo kena marah pasal kita wat lain dr yg diajar leh terima..nie masalahnye wat salah yg xde org pn ajar..bencik la..tu la, en tashrif selalu ckp...sabar je..kalo da keje mcm tu...so sabar je la kan...


lana- gee pn nk jadi cikgu gak..sbb family gee sume cikgu,hahahhaa...akak dua2 cikgu, abg ipar cikgu, akak ipar cikgu, ayah cikgu bakal suami pn bakal jd cikgu gak, hahahaa...tapi pempuan susah kan nk jd cikgu...xkesah la cikgu ape pn, janji jd cikgu, hahahhahaa

bensofian said...

wahh...entry yg panjang.. tp aku nampak satu ayat je gee...

" AKU MAKAN PROSPERITY TAW BLISS "

caihssssssssss....sume citer psl prosperity jea skunk...

Mmg macho la en tashrif ko neh gee, sorang llaki yg menjadi ciri2 llaki idaman oley epe n mawa.

Bagos la dia soh ko benti keje, sng ko nak NAIKKAN berat bdan ko tu..kan??kan??

See...at last ko sendiri pon mengaku tmpt keje ko tu kaw segitiga JAMming sedunia...okek..!!

Ko jgn la ikut nasihat lana tu gee, ko klu jadi cikgu abis la..alamatnyer anak2 aku nanti pandai melucah seawal umur 7 thn lg..sume gara2 ko!! Ko x ase bersalah ke gee?? Oleh itu JANGAN ok...ada lebey baik ko ikut ckp En tashriff soh ko benti keje n BINA BADAN ko kc tough!!

Ko neh mmg la.....org kc 50 pon ko xnk...klu 100 br ko nak...isk2, mmg la ko ne gee...hakhak!

bensofian said...

Ini satu lg yg aku nmpk

" gee sayang abg...SUMPAH!!!! "

Perghh......ayat penyata yang mabeles di ikuti oleh ayat sokong yg kukuh...sgt stabil statement ko neh...huhu

Anonymous said...

haha..
Mie pum sayang abg gee,...
sayang sangat tau!
sumpah!!
haha..
tegak bulu tiak bace ent3 gee.. haha..
keje biase la tuh tensen..
jgn la nanges smpai lencun baju cit abe gee tus..
byk2 sabau yer gee..
kalo xbule sabau bawu hempok pale yg bkenaan dgn PC..

poyotito said...

peh sayang betul gayanya nih

MrsSerih said...

bliss- eh, bagos ape melucah???leh ilangkan tensen kan..wakkakakaka...
keturunan ak sume cikgu la..so aku pn terpengaruh la nk jadi cikgu..cikgu best ape, keje separuh ari, cuti sbln pn gaji jalan..sekolah cuti cikgu cuti, ok wuttt????

mie- naper tegak bulu tiak????????baru lepas trim ke??

poyos- kami mmg saling syg menyayangi...ko syg aku x poyos???

Anonymous said...

muahahahah... ko mmg dengki kan blis.. klu xsebut nama aku ngn epe..kui kui..

gee--jd cikgu xsemudah yg disangka.. klu ko berpewatakan lembut..salu la jadi mangsa buli budak2...lebih tension nak handle budak nakal drp dok kat opis buat keje...
tp setiap keje tu ada pro n kontra nyew...cuti pd cikgu adalah sepadan dgn tekanan yg cikgu dpt..

sbb seorg guru bukan berdepan dgn alat je...tp manusia..termasuk students, ibu bapa, rakan guru, pentadbir, dan staff2 sokongan..

komunikasi yg baik..akan memberi keselesaan pd kita...tp klu komunikasi kita kurang baik...akan memberi tekanan..ingat tu yer..

satu hari klu ko jd cikgu..ko akan ingat kata2 aku ni..

Guru xsemudah yg disangka :)

Kari Tulang Noxxa

Ok, alang- alang ada mood nak update blog, kita update la.. hahaha Hari cuti je, keje aku memang memasak je la.. sebabnya aku suka makan, ...